Bekymringsindustrien tjener penge på forældres skam over børnenes skærmtid

24. juni 2019
Vær opmærksom på hvem der står bag artikler om spilafhængighed, digital afvænning og lignende. Ofte er det personer med virksomheder, der ved at skabe bekymringer blandt forældre, kan sælge mere.

Der kan være mange udfordringer og bekymringer forbundet med at færdes på nettet uanset alder. 

Christian Mogensen fra Center for Digital Pædagogik har skrevet et debatindlæg, hvori han skriver, at det er tankevækkende, at dem der påpeger problemerne, også er dem der vil sælge kuren. Han fremhæver desuden at "gamer børn er normale børn". 

Læs hele artiklen på information.dk

Del indhold

Vidste du at...

  • Den gennemsnitlige dansker bruger 7 timer og 16 minutter på medier om dagen.

  • 60% at den tid vi bruger på medier er på fjernsyn, radio og printede medier.

  • Unge i dag bruger omtrent lige meget tid på henholdsvis traditionelt tv, streamingtjenester og YouTube.

  • Spil udgør en større andel af vores medieforbrug end trykte medier.